Afbeelding
Photo by Jelmer Assink on Unsplash

Blijven sporten in de winter: 3 tips

Partnercontent

De zomer is vaak het moment waarop mensen hun levensstijl spontaan veranderen. Dit seizoen nodigt dan ook uit tot extra beweging. Er lekker op uit gaan, maar ook meedoen met een aantal leuke sportactiviteiten in de buitenlucht. Tegelijkertijd proberen mensen massaal nog wat extra kilo’s kwijt te raken voor de vakantie en lijkt sporten dit seizoen dan ook veel belangrijker te zijn. Zodra het zomerseizoen voorbij is, zien we echter in veel gevallen een ware terugval.

Mensen vervallen in hun oude gedrag en bewegen veel te weinig. Uiteindelijk leidt dit tot een zwakkere fysieke- en mentale gezondheid en moet alles weer volledig vanaf het begin worden opgebouwd zodra het voorjaar begint. Zonde en gelukkig ook helemaal niet nodig! Blijven sporten in de winter hoeft geen probleem te zijn. Met de volgende drie tips lukt het jou om ook in de winter lekker fit te worden én te blijven.

1. Ga op zoek naar een sportschool bij jou in de buurt

Sporten in de sportschool is natuurlijk een prima alternatief voor buitenactiviteiten. Zo kun je heerlijk blijven bewegen. Ook bij slecht weer. Ga op zoek naar een sportschool in Almere of een andere bij jou in de buurt. Je kunt er ook voor kiezen om een abonnement op een sportschool in de buurt van je werk te nemen. Zo kan je voor of na het werk nog gauw even een training inplannen.

Wist je dat veel sportscholen in de winter ook nog eens leuke acties hebben lopen? Op die manier kan je met korting de hele winter lekker komen sporten. Geen zin om ergens aan vast te zitten? Dan is het in de meeste gevallen ook mogelijk om een zogenaamde strippenkaart te kopen. Zo kan je tegen een gereduceerd bedrag meerdere keren komen sporten.

2. Motiveer elkaar om samen te sporten

Vind je het erg lastig om gemotiveerd te blijven? Hoe verleidelijk het ook is om hele dagen met een deken op de bank te liggen, erg goed voor de mentale- en fysieke gezondheid is het niet. Daarom is het slim om samen met iemand te gaan sporten. Denk aan een goede vriend of misschien wel je partner. Door samen te sporten, zul je minder snel afhaken en kun je elkaar blijven motiveren. Op die manier wordt ook sporten in de winter een stuk makkelijker.

3. Vanuit huis sporten

Is het weer echt heel slecht en zie je geen enkele mogelijkheid om naar buiten te gaan? Zelfs geen tripje naar de sportschool? Dan zit er niets anders op dan thuis in beweging te komen. Gelukkig is dat tegenwoordig een stuk makkelijker dan voorheen. Mede door de corona crisis zijn we inmiddels gewend om alles digitaal te doen. Online vind je dan ook talloze instructiefilmpjes van deskundige sportinstructeurs die een training voordoen. Op die manier kun je thuis eenvoudig (soms met behulp van enkele sportattributen) een korte training doen. Zo blijf je toch in beweging en het kost je nauwelijks tijd. 

advertentie
advertentie
Afbeelding
Harderwijker 101 jaar oud en nog steeds boodschappen op de fiets doen 1 uur geleden
Afbeelding
Inclusie agenda niet langer onder kopje zorg en welzijn: Kwaliteitsslag door gemeente Harderwijk 3 uur geleden
Afbeelding
Harderwijkse atleten van Athlos sprinten tegen Usain Bolt 4 uur geleden
Afbeelding
Kaarten Pop Meets Classic voor voedselbank in Harderwijk 4 uur geleden
Afbeelding
Uitstel antwoord op vragen exploitatie van sportcafé sportcomplex De Sypel 5 uur geleden
Afbeelding
Energievolle ‘zonnebloem’ aan de Randweg in Harderwijk 5 uur geleden
Afbeelding
Ruimte binnensport is al jaren ‘bevroren’ door krapte 5 uur geleden