
Jongeren houden het hoofd koel tijdens 7dagenwaterchallenge van GA! Harderwijk; Timo en Jace gekroond tot winnaars
27 juni 2026 om 10:00 MaatschappelijkHARDERWIJK Maar liefst 1420 jongeren hebben onlangs meegedaan aan de 7dagenwaterchallenge van GA! Harderwijk. Zij gingen van 8 tot en met 15 juni de uitdaging aan om een week lang alleen water (of thee zonder suiker) te drinken.
De regels van de challenge waren simpel; deelnemers drinken zeven dagen lang alleen water of thee zonder suiker. Frisdrank, sap, melk, koffie en alcohol laten ze staan. Bruisend water mag wel, net als water met een smaakje van bijvoorbeeld citroen, komkommer of munt. Als voorbereiding op het warme weer van de afgelopen dagen kwam deze challenge op het uitgelezen moment. Juist met de hoge temperaturen is het extra belangrijk om voldoende water te drinken.
De winnaars van dit jaar zijn Timo van Stadspoort College en Jace van het Morgen College. Zij wonnen onder andere een cheque voor een activiteit en een Stanley Cup-drinkfles.
De 7dagenwaterchallenge is onderdeel van JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht), een landelijke aanpak waarin gemeenten, scholen en organisaties samenwerken aan een gezonde leefomgeving voor jongeren. De challenge laat elk jaar weer zien hoeveel jongeren bewust bezig willen zijn met hun gezondheid. Meer weten over de 7dagenwaterchallenge? Ga naar www.7dagenwaterchallenge.nl.













