
Badmintonvereniging De Pluimballen start initiatief speciaal voor 50-plussers; pak de shuttle weer op
22 juni 2026 om 16:00 BadmintonHARDERWIJK Wie vroeger met plezier een shuttle sloeg, maar al jaren niet meer op de badmintonbaan heeft gestaan, krijgt een laagdrempelige kans om de sport opnieuw te ontdekken. Badmintonvereniging De Pluimballen start namelijk een speciaal initiatief voor 50-plussers die graag weer actief willen worden in een gezellige en ontspannen omgeving. Iedere vrijdagochtend van 9.00 tot 10.30 uur zijn belangstellenden welkom in sporthal De Sypel.
De vereniging richt zich nadrukkelijk op mensen die vroeger hebben gebadmintond en het plezier van de sport opnieuw willen ervaren. Daarbij staat niet prestatie, maar vooral bewegen, ontmoeten en plezier maken centraal. De groep is tussen de 50 en 90 jaar en speelt op een geheel eigen niveau. De trainingen en speelmomenten verlopen in een rustig tempo, met aandacht voor veiligheid, warming-up en voldoende rustmomenten. Ook het sociale aspect speelt een belangrijke rol; na afloop is er gelegenheid om onder het genot van een kop koffie bij te praten.
Voor nieuwe of terugkerende spelers is deelname eenvoudig. De vereniging verzorgt desgewenst rackets en shuttles en biedt de mogelijkheid om één of twee keer vrijblijvend mee te spelen. Zo kunnen geïnteresseerden ontdekken of badminton opnieuw een vaste plek in hun week krijgt. Met het initiatief hoopt De Pluimballen niet alleen voormalige badmintonners terug te verwelkomen, maar ook bij te dragen aan een actieve en sociale leefstijl voor senioren in Harderwijk.
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden of meer informatie opvragen via telefoonnummer 0341-416240. De vereniging helpt geïnteresseerden graag bij het plannen van een proefles en een passende kennismaking.










