Het Onderstroom Festival trok circa 2000 mensen naar de Wijde Wellen.
Het Onderstroom Festival trok circa 2000 mensen naar de Wijde Wellen. Foto: Peter Sitsen

Onderstroom Festival trekt 2000 bezoekers

29 mei 2022 om 14:03 Overig

HARDERWIJK Het eerste Onderstroom muziekfestival trok over twee dagen zo’n 2000 liefhebbers naar de Wijde Wellen. 

Sicco Hetebrij keek namens stichting Onderstroom tevreden terug. „Beide dagen begonnen goed met families met veel kleine kinderen. Ze konden vakjes verfen met paint by numbers. Ook hing er kunst van het Stadsmuseum. Er waren twee podia met diverse muziekstijlen van indypop, hiphop tot rock en er stonden vier foodtrucks met patat, pizza en burgers.”

Hetebrij vervolgt: ,,Op zaterdagavond was het drukker dan op vrijdagavond. ‘s Avonds kwamen jongeren en ouderen een biertje drinken en kwamen veel oude bekenden elkaar tegen. Op zaterdagavond ging het regenen maar mensen konden schuilen onder de tenten. Op de muziek werd enthousiast gereageerd en als ik kijk naar de lege koelingen hebben we prima gedraaid, al is zo’n festival neerzetten ook duur.”

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie