
Thuishuis Harderwijk viert tienjarig jubileum
25 november 2025 om 16:00 MaatschappelijkHARDERWIJK Het is deze maand precies tien jaar geleden dat in Harderwijk het tweede Thuishuis van Nederland zijn deuren opende. Op 20 november 2015 werd het nieuwbouwproject, een samenwerking tussen Stichting Thuishuis, woningcorporatie OMNIA en de gemeente Harderwijk, officieel opgeleverd. De eerste bewoners trokken daarmee in een woonvorm die sindsdien een vertrouwd begrip is geworden in de stad.
Het Thuishuis biedt plaats aan zeven vitale 55-plussers zonder zorgindicatie, die bewust kiezen voor een woonomgeving waarin gezelligheid, huiselijkheid en onderlinge steun centraal staan. Elke bewoner beschikt over een eigen appartement van circa 40 m², ingericht naar eigen smaak en voorzien van woonruimte met pantry, slaapdeel en badkamer. Daarnaast delen de bewoners onder meer een gezamenlijke woonkamer met open keuken, hobbyruimte, logeerkamer en een tuin. Het concept wordt dan ook wel omschreven als ‘een studentenhuis voor ouderen’.
Na tien jaar blijft de animo onverminderd groot. Momenteel is er één appartement vrijgekomen. Belangstellenden die graag deel willen uitmaken van de bewonersgroep kunnen contact opnemen met projectleider en coördinator Natascha Kruger via coordinator@thuishuisharderwijk.nl of 06-44486054.












