
Brandweer rukt met meerdere wagens uit voor brandje in verzorgingstehuis Boerhaavelaan
11 januari 2025 om 12:16 BrandHARDERWIJK Zaterdagochtend rond 11:03 werd een automatische brandmelding (OMS) geactiveerd aan de Boerhaavelaan in Harderwijk, bij een verzorgingstehuis onder begeleiding.
Binnen enkele minuten, om 11:09, werd de melding opgeschaald naar een Prio 1 en middelbrand. Dit gebeurde omdat er rookontwikkeling op een verdieping werd waargenomen en er sprake was van brand in een magnetron. Vanwege de rook en het risico op verdere escalatie, was snelle actie noodzakelijk.
De brandweer kwam met spoed ter plaatse en heeft de situatie snel onder controle gekregen. De magnetron werd naar buiten gebracht en de woning waar de rook zich had opgehoopt, werd grondig geventileerd. Hierdoor kon de rook snel verdwijnen.
De bewoners van de verdieping werden uit voorzorg geëvacueerd door het alerte personeel van het tehuis. Gelukkig bleken de gevolgen mee te vallen en raakte niemand gewond.

















