!
Afbeelding
Foto: Unsplash

Website ontwikkeling: zo trek je klanten naar jouw website

31 mei 2023 om 09:06 Partnercontent

Misschien is één van de belangrijkste redenen waarom zoveel websites falen, dat ze in de eerste plaats voorzien in de behoeften van het bedrijf zelf. De website wordt gemaakt op basis van wat het bedrijf mooi en leuk vindt, maar er wordt niet gedacht aan de wensen en behoeften van (potentiële) klanten. In dit artikel vertellen we jou hoe jij het beste klanten kunt trekken naar jouw website door middel van webdesign in Harderwijk

Ontdek wie jouw doelgroep is
Veel bedrijven denken dat ze hun klanten kennen en dat ze precies weten wie hun doelgroep is. Maar niets is minder waar. Kan jij bijvoorbeeld antwoord geven op de volgende vragen?

  • Wie zijn de bezoekers van jouw website?
  • Waarom komen deze bezoekers naar jouw website?
  • Waarom kopen klanten bij jou in plaats van bij de concurrent?
  • Is er iets dat klanten missen op jouw website?

De kans is groot dat je hier of niet gelijk antwoord op kunt geven, of dat je eerst de statistieken erbij moet pakken. Daarom is het belangrijk om klantonderzoek te doen en te blijven doen.

Het uitvoeren én begrijpen van een klantenonderzoek
Maar hoe doe je dat dan, zo’n klantenonderzoek? Daar zijn verschillende manieren voor:

Analyse van zoekopdrachten binnen je website: Wist je dat je de zoekopdrachten die binnen jouw website gedaan worden kunt koppelen aan Google Analytics? Door dit te doen, zie je precies waar jouw bezoekers het meeste naar zoeken. Zo weet je dus ook wat klanten op jouw website te zoeken hebben.

Online enquête: misschien wel één van de methodes die het beste werkt is door je klanten op de man af vragen te stellen in een online enquête. Zet de enquête online op je website of social media en beloof bijvoorbeeld een kleine korting als ze deze invullen.

Analyse van de vragen die klanten stellen aan de customer service: De kans is groot dat jouw customer service weleens benaderd wordt door klanten met vragen. Laat de customer service gedurende een langere periode (zoals bijvoorbeeld een maand) alle vragen noteren. Door deze vragen te analyseren ontdek je wat klanten missen op jouw website.

Verbeter jouw webdesign met een gericht onderzoek
Door dus gericht klantenonderzoek te doen ontdek jij waarom klanten bij jou kopen in plaats van de concurrent, wat ze missen op jouw website en wie jouw klanten nou precies zijn. Dit is waardevolle informatie die jij in kunt zetten in het verbeteren van jouw webdesign.

Vind jij website ontwikkeling gericht op klanten trekken nou nog steeds lastig, of weet je gewoon niet waar je nou mee moet beginnen? Neem dan eens contact op met een professioneel bedrijf zoals bijvoorbeeld Crossmedia House. Zij kunnen je gegarandeerd verder helpen.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie