Foto: De Persgroep

DPG Media koopt Het Kontakt Harderwijk

Harderwijk - BDUmedia verkoopt per 1 januari Het Kontakt Harderwijk aan DPG Media. Die integreert de krant in de Harderwijker Courant.

BDUmedia en DPG Media gaan een nauw samenwerkingsverband aan. Aangevraagde advertenties bij BDUmedia worden voortaan door DPG Media geplaatst in de Harderwijker Courant.

Heiko Imelman, directeur van BDUmedia: "Om kwalitatief lokaal nieuws te kunnen blijven publiceren in een dalende advertentiemarkt is er te weinig ruimte voor meerdere spelers in een gebied. Daarom verkoopt BDUmedia in een aantal gevallen titels om andere titels aan te kopen en haar bereik in het betreffende gebied te versterken om zo de adverteerder beter te kunnen bedienen met een groter bereik."

"Daarnaast zien we dat er vanuit de lezer steeds meer behoefte is aan actueel lokaal nieuws. BDUmedia wil graag inspelen op deze behoefte en zal naast de bestaande weekuitgaven in print nog meer gaan inzetten op actueel lokaal nieuws via de digitale uitgaven van haar nieuwsmerken".

BDUmedia en DPG Media zijn overtuigd van het belang en de kracht van de samenwerking voor het behoud van lokaal nieuws in de regio.

Meer berichten