!
Robin van den brink, Jan Peter van den Brink en Marco Landwaard voor het pand aan de Hogeweg.
Robin van den brink, Jan Peter van den Brink en Marco Landwaard voor het pand aan de Hogeweg. Eigen foto

Ook na 70 jaar nog vernieuwend

9 november 2021 om 09:10 Zakelijk

HARDERWIJK Van der Hoek Makelaardij, Verzekeringen & Hypotheken bestaat dit jaar 70 jaar. Het kantoor aan de Hogeweg is al decennia een begrip in Harderwijk en een vertrouwd adres voor wie zijn huis wil verkopen, een hypotheek of verzekering wil afsluiten.

Marco Jansen

,,We zijn een modern kantoor en gaan nog steeds met de tijd mee. Zo zijn we in 2021 bezig met re-branding: een nieuw logo en frisse huisstijl anno nu’’, vertelt makelaar Robin van den Brink.

Oprichter in 1951 was Teunis van der Hoek, die vroeger een bakkerij in de Smeepoortstraat had. Door tuberculose kwam hij op Sonnevanck terecht en droeg het makelaarschap in 1955 over aan zijn zoon. Lange tijd was Arie van den Hoek het gezicht van het kantoor, tot zijn neef Jan Peter van den Brink, die in 1985 begon, het stokje in 1990 overnam van zijn oom. Het familiebedrijf is door de jaren heen gevestigd aan de Verkeersweg 11, Stationslaan 38, Deventerweg 9a en sinds 2013 aan de Hogeweg 2. Inmiddels zijn weer nieuwe ontwikkelingen gaande.

Van der Hoek Makelaardij is alert op innovaties. Jan Peter (57): ,,Wij proberen altijd voorop te lopen; dat lukte de ene keer beter dan de andere. Als je als kantoor niks doet, ga je achteruit. In 1990 waren wij de eerste makelaar die eigen borden liet maken. Dat was in die tijd heel vernieuwend. We waren ook de eerste die op Facebook ging adverteren. En zelfs na 70 jaar zijn we nog innovatief.’’

Vorig jaar had zoon Robin (28) een primeur die de aandacht trok. ,,Na de eerste corona lockdown ben ik bezichtigingen met Facebook live gaan doen. Hiermee ben ik op RTL Nieuws geweest en heb ik landelijke bekendheid verworven’’, meldt hij trots. ,,Ik had de week voor corona 20 kijkers bij Badweg nummer 61 en toen de lockdown uitbrak, kwamen er nul kijkers bij nummer 69. Toen ik met Facebook live door de woning ging, kwam iedereen meekijken om de woning te ervaren.’’ Inmiddels is het zijn handelsmerk geworden. De live bezichtigingen doet hij voornamelijk voor de jongere doelgroep. ,,Gemiddeld trekt dit 70-80 kijkers, filmpjes worden in totaal soms wel 10.000 keer bekeken. In de huidige markt krijg je vaak maar één keer de kans om een woning te bezichtigen. We zien nu dat mensen die komen kijken serieus georiënteerd zijn en het filmpje al hebben gezien. Het resultaat is een hogere conversie.”

De cliënt staat altijd centraal; dat is nu niet anders dan vroeger, stelt Jan Peter. ,,Wij verkopen in tien dagen een huis, maar een huis koop je een keer in de tien jaar. Dat is voor de koper iets heel bijzonders en geen broodje bij de bakker.”

Robin: ,,Wij staan voor kwaliteit en persoonlijk contact, met de doelstelling van onze opdrachtgever in het achterhoofd. We gaan voor het optimale voor de opdrachtgever; dat betekent vaak het allerbeste verkoopresultaat. Wij leven eigenlijk alleen van mond-tot-mondreclame en bedienen zo een vijfde van de markt.’’

Van der Hoek Makelaardij, Hypotheken en Verzekeringen staat met een elftal mensen klaar voor de cliënt. Naast de makelaardij zijn is er de afdelingen hypotheken en verzekeringen. Robin: ,,We bieden alles onder één dak aan en daarmee onderscheiden we ons ook. We ontzorgen de klant van a tot z.’’

www.vanderhoekmakelaardij.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie